Begåvad fårahede

Idag drog jag och Nalle en sväng till Bedrövade Dews farm och hjälpte till att mata djuren som går i hagarna. Någonting jag fick reda på nyligen var att det faktiskt bor en familj där, som tidigare bodde på östra sidan av ön i en vacker bondgård och massor med djur. Men efter en epedemi bland deras kor var dom tvungna att sälja deras vackra gård och fortsätta sitt liv på De Glömda Hedarna. Jag har aldrig sett en enda kotte på den gården, så jag har alltid trott att farmen stått öde eller något. Men tydligen hade jag fel! Ska bli spännande och träffa dem någon gång, om de inte envisar sig att stanna inne hela tiden!:)
 
I alla fall så brukar jag strosa runt och vara med deras djur rätt mycket. Men denna morgon upptäckte jag att 3 av deras får var borta, så jag tog mig lite tid och letade runt vid området. Som tur var hittade jag dem rätt snabbt, eftersom de inte alls var långt borta från deras hage. Dom hade hittat stenar med några sprickor där de hade krypt in och gosat ned sig. Fick efter en tids kämpande ut dem och kunde valla hem dom till hagen igen. Hmm.. Lustiga får dom där.. :p
 

Kommentera här: