Om Wildpepper

Wildpepper är en mycket vacker andalusierhingst på 8 år som är mycket rastypisk i sin form och sitt nylle. Han har haft stora framgångar inom utställning innan han kom till mig, och många faller lätt för hans enormt vackra man. Han kan dock ha en liten räv bakom örat då han är en häst som testar mycket och kan anses lite "hingstig", framförallt i hanteringen & hoppningen och kräver en ryttare som har mycket tålamod. Eftersom han dock föredrar dressyr och har ett oerhört fint steg så har vi valt att satsa på det istället och håller just nu på att utbildas till de högre nivåerna. 
 
Wildpepper föddes på ett stuteri långt bort från Jorvik där de satsade på att ta fram framgångsrika utställningshästar. Han hade mycket bra stam och redan första gången man såg honom som föl förstod man att han skulle bli något extra. Det visade sig dock att hans personlighet förändrades genom tiden, så när han väl var fullvuxen så var han en rätt envis häst. Ägarna till stuteriet förstod då att hans tid inom utställning var över och valde att sälja honom. Pågrund av hans temperament såldes han rätt billigt för en sådan vacker häst. När jag såg Wildpepper i annonsen var jag tvungen att fara och se honom påriktigt. For dock rätt snabbt hem igen då jag kände att han inte var en häst för mig. Men ändå så blev jag fast för hans personlighet och speciellt för att han var så lättlärd. Så efter många om och men fick han följa med hem, och jag är mer nöjd än någonsin att jag köpte honom. 
 

Kommentera här: