Veckans uppdatering

Denna onsdagsuppdatering innehöll ett mini-uppdrag (igen), som gick ut på att hitta Elizabeths trädgårdsredskap som hon hade tappat någonstans runt Valedalesjön. Gillar verkligen inte sånna uppdrag där man ska hitta saker åt andra, det blir så drygt i slutändan. Tur bara att man oftast får belöningar;) Denna gång fick man en mörkbrun jacka, som jag tyckte var hur snygg som helst! Definitivt någonting som jag kommer använda i framtiden. 
 
 
 
Sedan fick vi en helt ny funktion till spelet, nämligen en "jämförelsefunktion". Man ska alltså kunna jämföra ett klädesplagg som man skulle vilja köpa med det man redan har på sig för att kolla skillnaden mellan de olika bonuseffekterna. För att göra detta håller du bara muspekaren över det plagg du vill ha, samtidigt som du håller in knappen Shift. Smart idé, jovisst. Men jag har ingen aning om hur mycket användning jag kommer ha av denna funktion för det är inget jag har tänkt att det skulle behövas. 
Såhär ser det ut om man använder funktionen.
 

Sedan var det något snack om att våra servrar har gjorts mycket stabilare genom att flytta dem och vår speldata till några slags molnservrar. Förstod inte riktigt vad det skulle betyda, men att servrarna kommer bli mer stabila och att vi får bättre anslutning till spelet är då ett som är säkert. Hoppas att detta påverkar det så kallade "fatal" också. Tänk ett SSO utan fatal, nätverksfel och skärmfrys
 
Och som avslut så kommer midsommaruppdragen vara kvar ännu en vecka. Jag är faktiskt riktigt nöjd över det beslutet eftersom jag har 7 till chanser på mig att få det supersnygga linnet! Men dansa små grodorna runt midsommarstången är det färdigt med! 

Kommentera här: