Öppet hus i Jorvikstallet

I denna uppdatering har Johanna, som är stallflicka i Jorvikstallet, fått en idé och tänker fixa öppet hus för att locka turrister och ordna trevliga aktiviteter. Men för att få det gjort behöver hon min hjälp. Jag blev faktiskt erbjuden att leda en ridtur med 3 nybörjarelever vilket var jättekul! :) Sedan låste jag upp 2 tävlingar, en lite lättare och en svårare, och dom var helt okej! 
 
Det kom även en till butik som endast är öppen för denna vecka, men eftersom ingenting föll mig i smaken så kommer jag förmodligen inte att köpa något. Kläderna var inget jag skulle kunna bära, men jag tyckte tränsen och framförallt schabraken var rätt fina ändå! Väldigt härliga färger, men tyvärr vet jag inte så mycket som passar till dem. 
 
 
Jag tycker dessa uppdrag var jätteroliga och nytänkande! Superkul med lite liv och rörelse i Jorvikstallet, och ridlärare är någonting jag definitivt hade velat testa på igen! :) 
 
För att visa sin tacksamhet gav Johanna och Stein en tröja som tack. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om den hahah.. Inte riktigt min stil kanske, men det är ju alltid kul att få små belöningar när man har jobbat :-) 
 

Kommentera här: