Dag 20 - Jag och SSO

Har ingen aning om riktigt vad jag ska skriva här, annat än att SSO är ett otroligt bra onlinespel. Har fått så himla många vänner i spelet, och vissa har jag kontakt med irl också. Även fast jag inte trodde det först, så har jag nu börjat förstå att det finns människor som faktiskt liknar mej, och som över ett spel ändå gör mig glad! Även fast jag inte har varit den socialaste irl så har dessa människor stärkt min självkänsla och fått mig på bättre tankar!
 
SSO jobbar hårt för att få detta spel så bra som möjligt, och även fast jag inte var med från allra första början så minns jag när jag såg Gyllenåsarnas Dal för första gången på kartan. Jag minns den där känslan att stiga upp runt 7 på sommarlovet och sätta sig med datorn i sägen och spela. Alla äventyr man har varit med om, allt spännande och roligt man har fått uppleva under denna tid! Det är helt sjukt hur bra detta spel är, för när man väl spelar och gör uppdrag så kommer man in i spelet, och vill inte sluta! 
 
Minns även när jag började förstå att det kom uppdateringar varje onsdag. Har aldrig hört om att det finns något annat spel som uppdaterar en gång i veckan, och ändå klagas det över att vissa uppdateringar är tråkiga, och att SSO måste anstränga sig lite mer. Men ni anar inte hur lyckligt lottade vi är, hur hårt dom anstränger sig för att få det bästa resultatet som möjligt! De är inte speciellt många som jobbar med spelet, så de förtjänar mer beröm än dom får idag!
 
Vet inte riktigt när min spelupplevelse kommer att ta slut, och när jag börjar fokusera på annat. Den dagen kommer, det vet jag. Men jag kan lova er, att det kommer ta ett bra tag innan Ivy McStreet får ta och lägga sig, och jag lägger SSO på hyllan. 
 
Missuppfatta inte detta, det låter som Star Stables dödsdag inlägg! Men när jag väl börjat så var det så svårt att sluta skriva! Jag hade lätt kunnat skriva mer här, men jag sätter punkt för idag här, och främst för denna bloggutmaning som nu är avklarad!
 

Kommentera här: